Architektura a PR. Architektura a marketing. Někdo to odmítá jako zbytečnou aktivitu (a tom je můj článek Pět mýtů o marketingu pro architekty). Někdo s námi pracuje.
Ať už patříte do první nebo druhé skupiny, v našem volném seriálu článků o PR pro architekty (ale samozřejmě týká se to i celé řady dalších kreativních profesí jako je interiérový design…) ukazujeme, jak důležitý je dneska obsah na webu a aktivní práce s potencionálními zákazníky.
Dnes podrobně projdeme texty / blogy a časopisy… Lehce nakousneme podcasty a videa o architektuře a připravím vás na další díl, kde to bude doslova „rána na solar“ – tedy super neoblíbené, a přesto velmi výkonné aktivity jako jsou newslettery anebo dokonce telemarketing (ten zvládá můj kolega Petr Chaloupka, který o telemarketingu dokonce píše vlastní blog).
Proč psát blog
Pojďme si společně vyzkoušet vyhledávání na Google a zadejme například: „blog o architektuře“. Předpokládám, že jsem fanoušek architektury, chci si něco zajímavého přečíst, a tak mne napadne… zrovna třeba blog.
Výsledek vidíte na tomto odkazu sami. Náš klient Ateliér Kunc Architects má díky našemu blogu (který navíc skončil v roce 2016) třetí pozici v Google organickém vyhledávání.
Abych vysvětlil, jak funguje vyhledávání a jak na něj navazuje naše práce, uvedu další příklad. Jste architekt, nevíte si rady se správou svého LinkedIn profilu (navíc o tom píšu podrobně v tomto článku), takže přemýšlíte, kdo by pro vás spravoval váš LinkedIn profil.
Jak souvisí vyhledávání na webu a výkon
Nebo aby vám někdo profesionálně pomohl s nastavením a dal návod, jak pak pokračovat dál. Zadejte: „správa LinkedIn“ a uvidíte, kde skončíte.
Ano, skončíte u nás na webu, protože spravujeme několik desítek LinkedIn profilů českých CEO, ředitelů…
A co přesně děláme? Staráme se o jejich obsah, píšeme o LinkedIn články. No a tak k nám s největší pravděpodobností dorazíte: popovídáme si o vašem blogu, LinkedIn profilu a pak se do toho společně pustíme.
Bude nás zajímat výkon, čísla a data. To vše máme pro vás nachystané. Víme, jaká procenta úspěšnosti a kde dokážeme dodat, víme, jak peníze a výkon na webu spolu souvisejí.
Přečtěte si k tomu například tyto dva naše návody: Jak a co měřit na webu I. díl a Jak a co měřit na webu II. díl.
Zadání, jak propojit kvalitní obsah s vysokou návštěvností, řešíme od první chvíle, kdy jsme Idealab založili (a to bylo v roce 2009). Pracujeme pro skvělé a talentované české architekty, kterým pomáháme být vidět.
A to dnes není jen otázka toho, že jednou za dva měsíce napíšete něco na web. Nebo se s kolegy vyfotíte v pondělí ráno na firemní poradě.
Příště: Jak komunikovat architekturu vizuálním obsahem
Marketing pro architekturu
Chcete prezentovat svou architektonickou práci?
Nabízíme architektům, designérům i dodavatelům kompletní PR a mediální servis.