4. dubna 2019 Radek Váňa

PR pro architekty: Archilovers

Kde všude může být vaše architektonické studio vidět? Jak se prezentovat v mezinárodním měřítku? Dnes si představíme jednu z nejznámějších a největších sítí Archilovers (www.archilovers.com). Chcete tam prezentovat své práce?

Archilovers

Je sociální síť určená speciálně architektům. Tady můžete nejen publikovat své projekty, ale i psát blog, propojovat se s dalšími členy, sledovat zajímavá studia z celého světa.

Českých architektů a studií tady najdeme několik stovek (tady je odkaz), ale vesměs jsou jich profily nekompletní, projektů tady mají prezentovaných pomálu…

Být nebo nebýt na Archilovers

Proč? Z vlastní zkušenosti vím, že udržovat profil na této síti je časově hodně náročné. Archilovers je poměrně propracovaná databáze a nahrávat do ní fotky, tagovat je, popisovat v angličtině projekty, nebo dokonce psát blog je spousta práce.

A ne každý na to má čas a energii. Protože počítadla návštěvnosti, followerů i lajků jsou veřejná, vidíme, že i přední česká studia, jako je například A.D.R. (profil na Archilovers) mají na této síti minimální sledovanost.

Ta nejlepší světová studia jako je Zaha Hadid Architects (profil zde), Jean Nouvel (profil zde) nebo Bjarke Ingels Group (profil zde) se pohybují v nižších jednotkách stovek tisíc návštěv a tisících followerů.

Tedy v číslech, která například na Instagramu nejsou nijak nedosažitelná. Měřeno výkonem, je Archilovers hezký a perfektně vedený web, ale mnoho výkonu tady ve svém marketingu nenaženete.

Najdete tady spoustu inspirace a perfektní funkci tagování produktů, takže u konkrétních projektů rovnou vidíte, jaký produkt nebo prvek byl použitý, což pro inspiraci a sběr podkladů není k zahození.

České databáze architektury

V českém prostředí jsem na posledních deset let zaznamenal několik pokusů model „globální databáze úplně všech projektů“ postavit, ale ani jeden z nich nedopadl tak, abychom se mu museli věnovat. Takže nakonec stále platí, že nejnavštěvovanější a nejkompletnější „databáze“ architektonických projektů je stále Archiweb, pro který máme v Idealabu tu čest od roku 2016 pracovat.

Proč je Archiweb největší

Svou návštěvností i zásahem nejen „dovnitř“ komunity, ale i k širokému publiku jednoznačně nejnavštěvovanější web na českém internetu. Jako architekt nebo studio tady nemůžete chybět. Redakce v Brně a marketing u nás v Praze web v posledních letech výrazně posouvají: čistě statisticky roste návštěvnost přibližně o 25% ročně. Empiricky se pak na nás i architekty, kteří zde prezentují svou práci, obrací čím dál více laiků, kteří hledají architekta pro svůj projekt.

Mohlo by vás zajímat

Marketingu pro architekty se profesionálně věnujeme více než patnáct let, píšeme zde na IDEAMAGU seriál věnovaný marketingu pro architekty a v polovině letošního roku také vydáme knihu Marketing pro architekty. Sledujte nás.

Jak řešit marketing pro architekty III.
Jak řešit marketing pro architekty II.
Jak řešit marketing pro architekty I.

Chcete pomoci s marketingem? Rádi vás u nás přivítáme. Anebo se potkáme u vás?
Kontaktujte nás.