LinkedIn je bez debat největší profesní síť na světě.  Nepoužívá se jen pro nábor nových zaměstnanců, ale i pro firemní marketing a networking. Přečtěte si náš návod na LinkedIn a zjistěte, k čemu všemu ho můžete použít.

 

Začněte u vás

Váš osobní profil je vaše vizitka. Měli byste na vizitce jako pracovní pozici, na které jste naposled pracovali před osmi lety? No tak proč jí máte na LinkedIn? Další velice častou chybou, které si na LinkedIn můžete všimnout je chybné využití políčka „Motto“ – v českém jazyce totiž uživatele vyzývá, aby zde sdílel hlubokou myšlenku o světovém míru nebo citát, který ukáže, jak pracovitý je. Stačí projít pár udržovaných profilů a uvidíte, že nejčastěji se toto pole ve skutečnosti používá na aktuální pracovní pozici nebo méně častěji na velice krátký popis toho, co hledáte – práci, zaměstnance či zakázky. To, že fotka z dovolené není to nejlepší profilové foto jsme už rozebírali zde.

Návod na LinkedIn

A co vaše firma?

Ideálně by měla mít LinkedIn i vaše firma. Profil nemusí být aktualizován dvakrát denně, ale myslete na to, že by měl obsahovat aktuální informace, jako jsou webové stránky, vaše adresa a stručný popis toho, čím se vaše firma zabývá. Nejenže to pak i ve vašem profilu bude vypadat lépe (u spravovaných firemních profilů, lze nastavit obrázek), zároveň tak vytvoříte síť, na kterou se mohou napojit vaši zaměstnanci či kolegové. Vzniká tak prostor, kde můžete například do budoucna vytvořit informační kanál o tom, na čem právě pracujete a všichni napojení lidé budou snáze obsah sdílet.

Spojení na LinkedIn neznamená, že jsme kamarádi

Naučte se přemýšlet o každé sociální síti jinak. Spojení na LinkedIn zkrátka neznamená, že s vámi nutně druhá osoba půjde na pivo. Na druhou stranu, pokud si někoho přidáváte mezi své přátele na Facebooku, interakce je znatelně osobnější. Přidávejte si kolegy, kamarády, ale hlavně kontakty z networkingů a obchodních schůzek. Vytvoříte si tak síť lidí, kteří jsou relevantní k vašemu poli podnikání a vznikne velice zajímavá databáze kontaktů.

Buďte aktivní

Věděli jste, že na LinkedIn můžete mít svůj vlastní blog? Cokoliv, co na něj napíšete, pak vidí vaše spojení. Chápete, kam tím míříme? Při správně vytvořené síti se příspěvek o vaší nové spolupráci může zobrazit například generálnímu řediteli velké společnosti – a to jen proto, že jste se účastnili jeho panelu na konferenci.

Návod na LinkedIn nestačí?

Je toho na vás trochu moc? Chcete mít profesionální prezentaci na LinkedIn? Nevíte, na koho se napojit či co máte psát na LinkedIn? Přijďte k nám do Idealabu a nechte správu vašeho profilu na LinkedIn na nás.