Kvalitní fotografie architektury je dneska základ prezentace a PR pro architekty. Podrobně jsme o tom, jak vybrat fotografa architektury psali v tomto článku. Dnes se posuneme dál a prodíváme se na téma podcastů o architektuře.

Podcast o architektuře

V českém prostředí – stejně jako světovém – je podcast fenoménem posledních dvou, tří let. Natočit video, nahrát ho na Youtube a pak sdílet na sociálních sítích je dneska relativně jednouché, technicky dostupné. Ale nikdo to až jednu, dvě výjimky, nedělá.

Co další aktivity

Proč není kromě Adama Gebriana na českém internetu obsahově zajímavý podcast nebo pořad, který by přibližoval práci architekta?

Jednotlivé kroky a postupy? Nebavíme se o návodu, jak si položit plovoucí podlahu, bavíme se o architektuře, tedy navrhování staveb.

Tyhle a podobné otázky jsme si pokládali někdy loni na podzim s naším klientem, pražským architektonickým studiem OOOOX.

Jeho majitelé Radka a Jakub s námi dlouze diskutovali, jak nově postavit web (ten stávající byl šest let starý, graficky čistý, ale obsahem nic moc… respektive pouhých deset stránek obsahu), jak rozšířit skupinu lidí, která bude opravdu širokou práci studia sledovat.

Došli jsme k tomu, že když obsah, tak v „maximální palbě“. Co si pod tím představit? Vlastní podcast, časopis, blog a pravidelné newslettery. K tomu PPC kampaň a obsahový plán na rok dopředu. Řekli jsme, že pokud má tahle strategie fungovat, musí být články a videa obsahově nabité a plné informací.

Proto se podcast The World of OOOOX věnuje zcela konkrétním postupům: jak rekonstruovat byt, jak vybrat materiály do interiéru, co to je architektonická studie, co na ni navazuje.

Prohlédněte si dosud natočené a publikované díly

Jak postupujeme

Především oboru perfektně rozumíme, proto základem podcastu je kvalitní scénář. Dál pak nastupuje náš vlastní technický tým: kameraman a zvukař, kteří v profesionální kvalitě natočí, sestříhají a zprodukují video, podcast nebo krátký spot.
Podcasty pak publikujeme na Youtube, Spotify a dalších podcastových platformách.
A jak podcast pak využít? Můžete na svém webu nebo jako atraktivní materiál pro další PR značky nebo firmy.

Výsledek

Za první dva měsíce se na všech platformách, kde podcast prezentujeme (Spotify, Youtube, Apple podcast a Facebook a Instagram studia) čísla vyšplhala na několik tisíc shlédnutí, návštěvnost webu vzrostla několikanásobně a náš obsahový plán jede na plné obrátky.

Příště podrobně popíšeme, jak se celá takto náročná kampaň, která navíc probíhá kontinuálně, připravuje, kdo všechno na ní pracuje. A jaké výsledky může jeden podcast o architektuře přinést.
Přečtěte si také rozhovory s českými architekty na webu ARCHIZOOM.CZ.

Videa a podcasty