Více než šest měsíců jsme pracovali na rebrandingu značky Intermezzo - největší české školy interiérového designu.
Zadání marketingové studie
Spolupráci s pražskou školou interiérového designu Intermezzo jsme začali na jaře 2018. Značka fungovala bezmála deset let a tu dobu prošlo školou několik tisíc studentů. Naším úkolem bylo vzít vše pořádně od podlahy. Začali jsme marketingovou studií, ve které jsme identifikovali hlavní okruhy marketingu, které musejí projít změnou.
Logotyp, barevnost, tone of voice... Škola měla velmi dobrou image, ale za předchozí roky se na marketingu podílely různé agentury i jednotlivci a bylo potřeba sjednotit nejen vizuální styl, ale i celkovou komunikaci.
Online a sociální sítě
Začali jsme také stavět nový web, který byl nutností. Kromě pravidelného blogu, který píšeme každý týden, jsme převzali i přípravu a distribuci pravidelných newseltterů.
Prostřednictvím těchto newsletterů škola informuje o nových kurzech, o článcích na blogu i akcích jako jsou například Dny otevřených dveří. Několik tisíc kontaktů a napojení na sociální sítě i naše vlastní měření nám dávají velmi přesné informace o tom, jaký obsah a kdy návštěvníci webových stránek konzumují. Na základě těchto dat pak vyhodnocujeme úspěšnost a míru konverze daného obsahu.
Eshop: jak prodávat kurzy online
Každý kurz - a to i ty nejdražší dvouleté kurzy - se dá snadno objednat v eshopu a zaplatit prostřednictvím platební brány. Můžeme tak snadno měřit konverzní poměr z placených kampaní na Google i na Facebooku, stejně jako míru prokliku z konkrétního newsletteru. Za několik měsíců od spuštění eshopu se studenti naučili objednávat kurzy online. Pokud před nákupem potřebují poradit, například s obsahem nebo termíny daného kurzu, využijí chatovací okno, které obsluhuje personál kanceláře školy.
Obsahový marketing
Jak pravidelně píšeme na tomto blogu (přečtěte si třeba Jak na obsahový marketing nebo Jak se píše PR článek), obsah je král.
Proto jsme pro Intermezzo začali už loni v létě tvořit unikátní a velmi osobní blog, spravujeme obsah sociálních sítí (Facebook a Instagram) a textujeme všechny newslettery tak, aby byly velmi osobní a prostřednictvím Jany Hradecké, ředitelky a zakladatelky školy, ukazovaly osobní přístup a rodinnou atmosféru školy.
Eventy a přednášky
Výuku a krátkodobé kurzy a workshopy doplňuje přednáškový cyklus, který jsme pojmenovali Design Heroes. Každý měsíc zveme jednoho známého designéra nebo architekta, aby se studenty školy sdílel svůj příběh: to, jak začínal svou profesionální kariéru, zajímavý projekt nebo i totální fuckup (Idealabové fuckupy najdete tady). Studenti tak mají možnost nahlédnout "pod pokličku" a do praxe zkušených profesionálů. Během několikahodinové akce se mohou zeptat na konkrétní zkušenosti, probrat s přednášejícím jeho názor na určité téma z oblasti designu a interiérů.
Seriál přednášek Design Heroes nám také poskytuje materiál pro obsahový marketing a copywriting.
Shrnutí
Design škola Intermezzo představuje komplexní marketingové zadání: v Idealabu na něm průběžně pracuje tým od grafika, přes programátora, SEO specialistu až po copywritera. Více než 6 měsíců naší intenzivní práce pak škole přináší nejen více studentů, ale i větší návštěvnost na webu a v eshopu.
www.intermezzo.cz