Pro firmy je dnes přítomnost na webu zcela bez diskusí a je nezbytná. Vzhledem k tomu, že stále více uživatelů hledá na internetu odpovědi i v oblasti B2B marketingu, je pro firmy stále důležitější být viditelný online a mít účinnou digitální marketingovou strategii.

Jedním ze způsobů, jak může vaše firma oslovit své potenciální zákazníky, je blogování, zejména B2B blogování, na které se v Idealabu specializujeme. V dnešním článku se podíváme na to, proč je tento typ marketingu pro české firmy důležitý a jak ho efektivně využít.

Co je to B2B blogování

B2B blogování je typ psaní blogů speciálně přizpůsobený vztahům mezi firmami. Zaměřuje se na to, jak mohou dvě firmy spolupracovat, aby efektivněji, nebo účinněji poskytovaly produkty nebo služby. Prostřednictvím B2B blogování můžete svou společnost a její služby a produkty představit dalším podnikům, které by se potenciálně mohly stát partnery nebo klienty.
Tento typ blogových příspěvků se zabývá tématy, jako jsou trendy na trhu, strategie, partnerství, příběhy zákazníků a technologický pokrok, které se týkají vašeho odvětví. Navíc by se měl zaměřit na to, jak tato témata souvisejí s potřebami a přáními vaší cílové skupiny.

Proč je B2B blogování důležité pro výrobní společnosti

Pro mnoho firem v České republice může možnost navázat kontakt s jinými podniky prostřednictvím nástrojů digitálního marketingu, jako jsou blogy, pomoci oslovit větší zákaznickou základnu a navázat nové kontakty po celém světě.

Díky B2B blogování můžete potenciálním partnerům ukázat, v čem je vaše společnost jedinečná, a to sdílením příběhů zákazníků nebo diskusí o trendech ve výrobních technologiích, které jsou pro vás oba relevantní. Kromě toho vám dává příležitost prezentovat své odborné znalosti v oboru a ukázat, jak by vaše služby mohly být přínosné pro jiné společnosti, které hledají nová řešení nebo zdroje. A v neposlední řadě, díky promyšlenému zapojení potenciálních zákazníků prostřednictvím příspěvků na blogu nebo sekcí komentářů k souvisejícím článkům můžete navázat vztahy se zájemci o spolupráci, aniž byste se museli účastnit nákladných konferencí nebo veletrhů v zahraničí - a to vše z pohodlí vlastní kanceláře.

Důležitost blogu v B2B marketingu

Možnosti efektivní digitální prezentace nelze v dnešní době přeceňovat - zejména pro výrobní podniky v České republice, které potřebují globální kontakty více než kdy dříve. Prostřednictvím efektivních strategií B2B blogů zaměřených na relevantní publikum ve vašem oboru můžete zvýšit viditelnost své značky a zároveň navázat kontakt s novými zákazníky po celém světě, aniž byste museli opustit domov. Takový postup bude dobře fungovat v rámci celkové marketingové strategie.

Jak navázat na B2B blog účinný podcast

Podcasty se stávají stále oblíbenějším způsobem, jak mohou firmy komunikovat se svými zákazníky a šířit informace o svých produktech a službách. V České republice se podcasty využívají k nejrůznějším marketingovým aktivitám, od zapojení zákazníků až po budování značky. Pojďme se ponořit do toho, čím mohou být podcasty pro firmy cenné a jak je mohou využít ve svůj prospěch.

Přínos podcastů pro firmy

Podcasty nabízejí jedinečnou kombinaci výhod, které jiné formy médií nemají. Za prvé: podcasty jsou velmi poutavé, protože se spoléhají spíše na zvuk než na vizuální stránku. To znamená, že posluchači se mohou soustředit pouze na obsah, aniž by je rozptylovaly vizuální prvky, jako jsou obrázky nebo videa. Kromě toho podcasty poskytují marketérům platformu pro sdílení hlubších informací, než umožňují jiné formy médií. To je užitečné zejména při poskytování návodů nebo rad na složitá témata.

Kromě toho, že jsou podcasty poutavé a informativní, mají také globální dosah. Díky jediné epizodě podcastu může firma oslovit publikum po celém světě a proniknout na nové trhy, na které se jim dříve nemuselo podařit dostat. V neposlední řadě jsou podcasty ve srovnání s jinými formami marketingu, jako jsou televizní nebo rozhlasové reklamy, relativně levné.

Vytvoření efektivní strategie podcastů

Nyní, když víme, proč je podcasting pro firmy přínosný, probereme, jak vytvořit efektivní podcastovou strategii. Prvním krokem je určit, kdo je vaše cílová skupina a jaký typ obsahu by ji zajímal. Jakmile určíte tuto demografickou skupinu a typ obsahu, budete muset vytvořit plán, jak často budete vydávat nové epizody a jaké platformy budete používat pro distribuci (iTunes, Spotify atd.). Důležité je také zvážit, jakým způsobem budete své epizody podcastu propagovat; mnoho firem používá platformy sociálních médií, jako je Twitter nebo Instagram, aby sdílely úryvky ze svých epizod podcastu a povzbuzovaly lidi k poslechu.

Podcasting v B2B může být mocným nástrojem v marketingovém arzenálu každé firmy - zejména těch, které cílí na lokální trh. Využitím výhod podcastingu, jako je jeho globální dosah a nákladová efektivita, mohou firmy efektivně komunikovat se svými zákazníky a zároveň šířit povědomí o svých produktech a službách. Vytvoření efektivní strategie podcastů zahrnuje určení cílové skupiny a typu obsahu, který by ji zajímal, a následné vypracování plánu propagace a distribuce na různých platformách, jako je iTunes nebo Spotify.

Jak můžeme my v Idealabu pomoci s vaším podcastem?

Kontaktujte nás a využijte naše podcastové studio kousek od Pražského hradu.

Naše podcasty

Poslechněte si nás i na cestě do práce

Další díly seriálu Architekti kanceláří

Roman Vrtiška a Vladimír Žák – 1. díl
Michal Kunc a Michal Matějíček – 2. díl
Lukáš Janáč / YUAR architects  – 3. díl
Marek Chalupa / Chalupa architekti – 4. díl
Miroslav Krátký a Tomáš Cieśla / archicraft – 5. díl
Eva Heyworth / Heyworth studio – 6. díl
Jiří Požár / Tarkett – 7. díl
Lubor Sladký / S.H.S. Architekti – 8. díl
Lucie a František Lebedovi / dotegg architekti – 9. díl
Jan Schindler a Ludvík Seko / Schindler Seko architekti - 10. díl 

Další rozhovory na ARCHIZOOM

Sledujte ARCHIZOOM na FACEBOOKU
Sledujte ARCHIZOOM na LINKEDIN

Další rubriky ARCHIZOOM

Rozhovory: www.archizoom.cz/kategorie/rozhovor
Domy: www.archizoom.cz/kategorie/domy
Interiér: www.archizoom.cz/kategorie/interier
Art: www.archizoom.cz/kategorie/art
Video: www.archizoom.cz/kategorie/video
Business & architektura: www.archizoom.cz/kategorie/business-architektura
Informace: www.archizoom.cz/kategorie/informace