Malá značka vyrábějící osobitý design do kuchyně. Spojení řemesla, chytrého nápadu a spolupráce s designéry – to je clap design.
Clap design má dva majitele: Václava Čajánka a Lukáše Pejchala. Dvě osobnosti, malá dílna na Moravě a nadšení pro design. To by samozřejmě pro úspěch nestačilo a clap design by mohla být jedna z mnoha stovek českých – lokálních – rukodělných – nadšeneckých – doplňte si cokoliv dalšího... značek, které vídáme na různých design marketech, hipsterských webech… a po roce si na ně nikdo nevzpomene.
Spolupráce agentury a klienta
Clap design jsou srdcaři, své značce věří a mají plán. Taky mají dílnu, sílu, nadšení a taky nás. Naše práce začala tak, že jsme si je před rokem a půl úplně náhodou vybrali pro reportáž z Designbloku. Pavla Halamová jim přímo na Výstavišti položila pár otázek, vznikl krátký článek na tento blog o marketingu… a všichni jsme na to zapomněli.
Uplynul rok a oba pánové získali Kreativní voucher na podporu své značky: vybrali si víceméně náhodně agenturu, která jim zpracovala nabídku, tak trochu divný marketingový plán… A pak se nic nedělo.
Protože vyměnit agenturu můžete vždycky, tak to clap design udělal a našli jsme se. Víceméně náhodou. Protnutí vzájemných siločar ale zafungovalo, protože profesor Jiří Pelcl, art director značky, je nejen naším kamarádem a klientem, ale i především skvělým designérem, který naučil a formoval několik generací českých (stále asi říkejme mladých) designérů. Teď pomáhá clap designu a my jsme věděli, že tohle prostě klapne. Ano správně: clap-ne.
Zadání klienta
Clap design potřebuje ucelený a obchodně orientovaný marketing. Prodávají design do kuchyně: stojánky na vajíčka, držák na nože, prkénko, podšálky pod kávové hrnky, kávové sety… krásně vyrobené a řemeslně perfektní designy. Z dubového dřeva. Do nich je schovaný silný magnet, který dává značce originalitu, vtip i název. Prostě clap. Clapnete a kovová lžička na dřevěném podšálku stojí. Drží a nespadne. Kovové nože na dřevěném držáku jsou vyrovnané. Vtip spočívá ve spojení dubového dřeva a silného magnetu.
Poskládali jsme nové produktové fotografie, krátká videa, obsah na sociální sítě, texty… Pokračujeme grafikou, obsahem na Facebooku, Instagramu i LinkedIn. Pozvali jsme Jiřího Pelcla před kameru, nechali mluvit oba majitele, navštívili nejen dílnu, ale i katr na česko-polské hranici, kde se připravují dubové fošny. Intenzivní několikaměsíční práce měla za cíl „vybavit“ značku kvalitním vizuálním i textovým obsahem.
Vytvořit strategii, jak bude vidět, jak bude mluvit ke svým zákazníkům. Dali jsme si společný úkol postavit celou kampaň tak, aby obstála v evropském měřítku. Abychom se nemuseli stydět ve srovnání s etablovanými značkami, jako je dánská Eva Solo nebo Menu… Na ikony svého oboru zatím clap design kouká s odstupem, ale jsme na začátku. Firma expanduje na německy mluvící trh, má velké exportní ambice a marketing od Idealabu jí v tom pomůže.
Co jsme dělali
Vymysleli jsme celý koncept, který zahrnul videa: krátká videa o designu výrobků clap design, dlouhé rozhovory o designu s Jiřím Pelclem, Václavem Čajánkem a Lukášem Pejchalem. K tomu fotil Vojtěch Veškrna produktové i náladové fotografie a ty jsme pak dál využili pro sociální sítě clap designu. Pro placené kampaně i obsah na sociální sítě Facebook a LinkedIn.
Výsledek spolupráce s námi, tedy kreativní agenturou pro design, má jasný cíl: zvýšit povědomí o značce clap design, zvýšit obchodní výkon online prodeje (mimo jiné i proto, že kamenné obchody jsou díky státnímu lockdownu zavřené) a dát celé komunikaci profesionální charakter, plně srovnatelný s evropskými značkami.
Pro značku, jako je clap design, platí několik východisek, která jsme museli vzít v úvahu při plánování marketingu:
- Značka nemá vybudované žádné velké jméno.
- Je závislá na svých dvou zakladatelích: ti to vše musí „odmakat“ a táhnout.
- Nemá marketingové specialisty, nemá žádné podpůrné týmy.
- Marketing musí být vizuálně naprosto top: rozhodují fotografie a videa.
Jak bude marketing dál fungovat
Do velmi blízké budoucnosti se nabízí spolupráce s influencery a lidmi, kteří v online světě formují názor na design, případně mají blízko k bytovému designu. V této oblasti jsme vyzkoušeli spolupráci s blogerkou Monikou Chmelařovou, aka Vintagelover a budeme pokračovat dál.
Na sociálních sítích značku propaguje Tamara Klusová, manželka známého zpěváka.
Kromě toho clap design s námi pokračuje dál v dalších oblastech online i offline marketingu. I když projekt kreativního voucheru skočil, máme se zakladateli clap design velké plány. Připravili jsme obsahovou strategii, máme k dispozici perfektní videa, fotografie a chystáme se na prestižní veletrh design Maison & Objet v Paříži. Připravujeme vstup na německy mluvící trh a PR kampaň do médií, která má za cíl ukázat, že když vezmete hranol dubového dřeva, zamyslíte se nad ním, opracujete ho… může vzniknout opravdu magnetická přitažlivost.
Kreativní tým projektu
Koncept a vedení týmu: Radek Váňa
Fotografie: Vojtěch Veškrna
Videa: Ivan Šonský, Filip Kopecký
Sociální sítě a obsah: Radek Váňa
Texty a PR: Pavla Halamová, Lan Duongová
Grafika: Lenka Horká
Výkonnostní marketing: Behavee
www.clapdesign.cz
Náš tip
Chcete pomoci s marketingem vaší značky? Nevíte, z jakého konce vaši prezentaci vzít?
Potřebujete komplexní marketing: fotografie, videa, texty, výkonnostní kampaně na webu, newslettery nebo PR do médií? A líbí se vám, jak jsme si poradili se značkou clap design?
Budeme rádi, když se nám ozvete.
Rádi pro vás připravíme kreativní koncept, marketingový plán nebo strategii, jak z dubového hranolu udělat díru do světa.
Nemáte dubový hranol, ale něco jiného? I to zvládneme.
Kontaktujte: Radek Váňa, radek@idealab.cz, tel. +420 777 572 476