Instagram od prvního března spustil další novinku. Po Reels přichází na řadu Live Rooms. Nyní se v živém vysílání budou moct spojit až 4 uživatelé. Doposud to bylo možné jen pro dva uživatele zároveň.

Proč tu jsou Live Rooms?

Proč se k tomuto kroku Instagram uchýlil? Dle oficiálního vyjádření má navýšení počtu uživatelů v živém vysílání motivovat k zakládání vlastních talk show nebo podcastů. Jinými slovy – Instagram chce, aby tvůrci více spolupracovali. Větší počet uživatelů v živém vysílání také znamená větší dosah. Fanoušci všech, kteří se budou živého vysílání účastnit, uvidí, že vysílání probíhá.

Clubhouse otřásl sociálními médii

Na místě je porovnání s jinou novinkou tohoto roku, a to sociální sítí Clubhouse. Aplikace postavená na audio obsahu způsobila velký rozruch. Najednou může v místnosti mluvit až 10 lidí, které může poslouchat až 8 tisíc uživatelů najednou.

Velkým tahákem sociální sítě je jakási exkluzivita. Aplikace je dostupná pouze na zařízeních Apple a uživatel do ní musí dostat pozvánku. Zatímco se marketéři dohadují a odhadují, jak bude Clubhouse obchodovat svůj úspěch, je jen otázkou času, než s podobným konceptem přijde i Facebook (pod který patří i Instagram). A v mezičase jsou tu Live Rooms.

Jsou Live Rooms konkurencí Clubhouse?

Na rozdíl od Clubhouse má Instagram nespornou výhodu ve větší uživatelské základně. Instagram užívá denně více než 500 miliónu lidí. Ačkoliv by se mohlo zdát, že si na první pohled nekonkurují, jistě si mezi sebou budou uživatele přetahovat.

Jak Clubhouse, tak i Live Rooms stojí na užším kontaktu s fanoušky. Live Rooms má ovšem kromě audia i na vizuální obsah. Pro vysílání je potřeba, aby před kamerou stál člověk – upravený a ideálně v hezkém prostředí. Oproti tomu, Clubhouse nároky na kvalitu nahrávky snižuje – někteří „speakeři“ nahrávají třeba na cestě do práce nebo během procházky. Z uživatelského hlediska je možné, že audiovizuální obsah Live Rooms bude pro nějakou část publika poutavější. Jak velká část to bude, je ovšem zatím ve hvězdách.


Potřebujete poradit s dalšími marketingovými nástroji?

Prohlédněte si naše nejčastěji hledané služby:

B2B marketing
PR a marketing pro architekturu
SEO analýza
Firemní časopis
Obsahový marketing
Videa a podcasty
Správa LinkedIn
Workshopy a školení LinkedIn