ARCHIZOOM nyní slaví dva roky od založení. Ve skutečnosti je to od prvotní myšlenky zhruba o rok více, protože několik měsíců nám trvalo připravit celý koncept, naprogramovat web a vymyslet vše okolo webu.
A že toho nebylo málo! Vítám vás do třetí sezóny a jsem rád, že náš koncept multi-média oslovuje čím dál větší skupinu čtenářů, posluchačů a diváků.
Na rozdíl od jiných tuzemských webů o architektuře, je naše cesta prezentace architektury postavená na několika pilířích: kvalitním a původním obsahu, který připravuje náš tým. A video obsahu, který poté sdílíme na Youtube, Spotify a dalších platformách.
Za dva roky jsme dokázali vybudovat respektované médium, které se věnuje převážně komerční a realizované architektuře v České republice.
Mluvíme s architekty, natáčíme videa a vytváříme obsah takový, jaký bychom chtěli sami číst. Tahle základní myšlenka, která nás při tvorbě ARCHIZOOM provází od začátku, našla letos naplnění v desítkách rozhovorů a videí; systematicky jsme se začali věnovat také trhu s uměním a propojení architektury a výtvarného umění.
V rubrice Arterior jsme společně s Chemistry Gallery vyzpovídali ateliér Qarta a Petra Hájka. Další videa chystáme a stejně tak bude pokračovat náš projekt Čeští výrobci, který mapuje české výrobní firmy, spolupracující na vývoji svých produktů s českými designéry.
Tým, který pro vás každý den připravuje, ARCHIZOOM se v letošním roce rozroste: jedním z důvodů je i chystaný nový titul. Oproti ARCHIZOOM, který funguje primárně v online prostředí, nyní chystáme tištěný časopis – odborný a týkající se staveb.
Projekt teď začínáme chystat. Nechte se tedy překvapit, o čem a jak přesně budeme psát.
Jaký byl náš rok 2021?
Jedním slovem: skvělý. Napsali jsme několik stovek článků, natočili desítky videí, která celkem mají přes čtvrt miliónu shlédnutí a náš web navštívilo několik set tisíc čtenářů.
Ve druhém roce jsme na ARCHIZOOM přivítali hned několik nových partnerů: světelné studio Šajn, designové stěny Origami Wall, podlahy Pergo a Sapeli Unlimited. K našim stávajícím partnerům Tetris, Barrisol, Tarkett, Fritz Hansen a Arper tak přibylo hned několik prémiových značek. A zapomenout samozřejmě nemůžeme na young_block z Litomyšle, se kterými jsme před Vánoci připravili naše zápisníky (článek najdete tady).
V tomto roce se soustředíme na další kvalitní obsah, budeme natáčet videa o marketingu v architektuře a například také o tom, jak si zorganizovat práci na projektech.
A když vše klapne, v půlce tohoto roku vám představíme náš nový titul. Držte nám palce, sledujte nás na sociálních sítích, odebírejte náš newsletter.
A především zůstaňte v dobré náladě, zdraví a optimističtí.
Za celý tým ARCHIZOOM vás srdečně zdraví Radek Váňa.
Ilustrační foto je od Nathana Dumlaoa (Unsplash).