6. května 2019 Petr Chaloupka

10 tipů, jak uspět v marketingu pro strojírenství

Připravili jsme pro vás krátký výčet pravidel, které platí nejen pro obor strojírenství, ale i obecně v B2B marketingu. Vybrali jsme to nejdůležitější z naší předchozí praxe při řízení marketingu. Ať ve velkých korporacích nebo menších českých firmách.

1. Neignorujte marketing

Základ, který je předpokladem všeho dalšího. Pokud čtete tyto řádky, marketing neignorujete. Víte, že marketing nekončí plastovou propiskou, igelitkou s logem a dvojstránkovým letákem.

2. Marketing je služba obchodu

Pamatujte na to. Vše, co děláte, by se mělo nějakým způsobem projevit v obchodních výsledcích firmy. Markeťák nemůže být spokojen, pokud z kampaně na produkt za 20 000 Kč přinese obchodu dva nové leady.

3. Mějte strategii

Na trhu najdete neuvěřitelné množství knížek o strategii. Třeba na základě Umění války od velkého čínského generála. Nebo od mnoha současných guru marketingu. Může vám to lézt na nervy. Ale pravda je, že pokud nevíte kam, a proč jdete, tak tam určitě nedojdete.

4. Definujte si cíle pro své kampaně

Měřte a zjišťujte. Někdy je daná aktivita dobře měřitelná, někdy ne. Vždy ale přemýšlejte, jak získat co nejvíce informací. Dejte si čas, naplánovat cíle kampaně. Pro SEO, sociální sítě, i další komunikace. A na konci porovnejte výsledky s plánem. Je lepší, když zjistíte, že něco nevyšlo podle očekávání, než když to nejste schopni ani změřit.

5. Poznejte vaši cílovou skupinu

Zjistěte, jaké jsou byznys potřeby zákazníků ve vašem oboru. Jaký má pro ně vaše služba nebo produkt přínos? Analyzujte, co jsou nejlepší cesty komunikace pro danou skupinu, a zaměřte se na ně.

6. Starejte se o svá data

Kvalitní CRM řešení je základ. Často to ale není věcí ceny. Důležitější je umět s CRM daty pracovat. Starat se o ně. Čistit je. Nastavit procesy pro ostatní uživatele, tak abyste minimalizovali chyby. Připravovat kampaně, určené pro aktualizaci databáze.

7. Určujte si priority

Nikdy není dost času a peněz na všechno. Společnosti se daří, máte rozpočet, a potřebujete posílit značku? Zaměřte se na obsah. Zkuste blog na vašem webu, vytvářejte z něj newsletter. Odkazujte se na něj na LinkedIn. Je krize, a rozpočet na marketing je minimální, protože vám chybí objednávky? Je čas prioritně generovat leady.

8. Hledejte nové cesty

Svět se mění rychle, technologie se mění rychle. I vy se musíte měnit. Jinak hrozí, že tu vaše společnost za pět let nebude. Hledejte nové způsoby, jak se dostat ke svým potenciálním zákazníkům. Najděte si občas čas na konference o trendech marketingu. Přečtěte si někdy článek o nových technologií v marketingu. I když tomu nejdříve neroumíte.

9. Nevzdávejte projekty po třech měsících

Ideálním časovým úsekem pro měření účinnosti marketingových aktivit je rok, respektive 12 měsíců. Očekávat výsledky po 3 měsících je nereálné. Připravte se na to. A připravte na to i svého obchodního ředitele.

10. Nezvládáte to? Najměte si specialisty

Možná nemáte dost času. Možná vám chybí odborné znalosti. Proto existují agentury, které vám pomohou v dílčím úseku marketingu. A je jedno, jestli jde o web, obsah, PR, reklamu nebo generování nových obchodních příležitostí. Investujte trochu svého času do výběru toho pravého partnera, a nechte někoho v něčem pracovat za vás.

Náš tip

Potřebujete poradit nebo přímo pomoci? Obraťte se na nás. Napište nebo zavolejte:

Petr Chaloupka
Tel.: +420 777 587 024
Email: petr.chaloupka@idealab.cz