V rámci našeho seriálu o marketingu ve vědě jsme pro vás připravili bonusové díly s přehledem těch nejzajímavějších videí z PR oddělení českých veřejných vysokých škol. Materiálu lze najít mnoho, kvalitních kousků, hodných inspirace je však stále poskrovnu. Pojďme se podívat na nejlepší videa českých univerzit!

Správný výběr vysoké školy je zásadním životním milníkem. Podcenit ho se nevyplácí, proto je důležité si vyhledat všechny potřebné informace, které přesvědčí o budoucí dráze. Měl by to být velmi racionální proces, kde vyvstávají otázky typu, čím budu po vystudování, jaké naleznu uplatnění, kde budu studovat, kdo mě bude vyučovat či jaké jsou možnosti studijních pobytů a studentského života. Jednou z možností je uvést tyto informace v propagačním videu. Těchto videí je však nepřeberné množství, většina z nich je natočena nezáživnou formou. Proto se vyplatí vsadit na kvalitu zpracování a originalitu nápadu, díky tomu budete zapamatovatelní, a to vás odliší od konkurence.

Pro přehlednost a lepší srovnání vám v druhém díle představíme pouze videa přírodovědných a technických oborů, zvítězila u nás tři univerzitní města - Zlín, Olomouc a Brno. Pojďme se tedy inspirovat na Moravu!

Nerdi ze Zlína

Fakulta technologická Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se od roku 2019 prezentuje ve videu, kde se pod heslem “Buď nerd. Jako my.” neotřelým způsobem prezentují fakultní obory. Oceňujeme dobrou práci s hudbou i kamerou.

Má něco společného 3D tisk a výroba sýrů? Ano, Fakultu technologickou!

Všechny obory na fakultě mají z letošního roku svá hravá videa, kde je rozličným lidem pokládána otázka týkající se oborové problematiky. Zasmějete se i poučíte, tato kombinace je velice zdařilá. Video nejenže je propagační, ale i poučné. Byly vybrané takové odborné termíny, které vám při jejich vyhledávání ve videích vyskočí na první stránce, díky tomu klipy nestárnou, a na sítích mohou být dlouho populární.

Jak byste odpověděli vy? Co je 3D bio tisk, jak se vyrábí kelímek?

Přírodovědná Olomouc

Přírodovědecká fakulta Univerzity Palackého v Olomouci láká své zájemce pod heslem “Studuj Přírodu!”. Zde si můžeme ukázat, že sázka na kvalitní zpracování se vyplatí, video je totiž staré 6 let, avšak stále umí vtáhnout do děje. Ať je to výběr nadčasové dynamické hudby, nebo hlas s emotivně zabarveným textem, u kterého však nemáte pocit, že by byl vtíravý.

Vyber si svůj obor!

Jednotlivé katedry a laboratoře mají stejně jako ve Zlíně svá poutavá videa u jednotlivých oborů. Vybrali jsme pro vás jedno za všechny, tento rok ho představila katedra optiky. 

Hrdinské VUT

Vysoké učení technické v Brně má již dlouhé roky velice zdařilou komunikaci k veřejnosti a videa jim opravdu jdou! Na jejich prezentaci vám představíme ty nejlepší marketingové triky. Již v roce 2013 doslova prorazili se svým “hudebním klipem” Miluji tě, mé VUT, který se stal virálním, i díky tomu, že si bylo možné píseň stáhnout a začala se hrát v rádiu. K úspěchu samozřejmě přispěla i dobrá komunikace s médii.

Rok poté zaznamenal úspěch pár videí Vlk a Vlčice z VUT. První z nich pojali jako nadsázku k Vlkovi z Wallstreet, druhé bylo natočeno z pozice uchazeče, který je provázen školou jako ve videohře. V roce 2018 vsadilo VUT na známou tvář, do svého klipu dosadilo herce Michala Daleckého, který přesvědčivě upoutá nejednoho maturanta. Loňské promo bylo postaveno na pohádkovém motivu, kterak šel Honza - Janek do světa - na VUT. Klip opět využil herecké schopnosti v osobě Cyrila Drozdy a svůj nezaměnitelný hlas mu propůjčil Arnošt Goldflam.

Letošním přírůstkem je opět bravurně vytvořené video HRDINA VUT. Autoři ho postavili na tématu virtuální výuky, která díky pandemii bohužel postihla všechny studenty. Toto video je však povýšeno do dokonalé PC hry, ve které se z vás stane hrdina zachraňující svět. 

Videem to však nekončí, k propagaci školy a jejích oborů, byla vytvořena unikátní stránka hrdinavut.cz, kde si vedle klasických informací o studiu můžete zahrát hru VUT na motivy starých dobrých arkádových PC her. Podle vzoru videí s hráči, se můžete podívat na video s velice nečekaným, zato originálním hráčem této hry - panem rektorem. Je znát, že celý koncept mají skvěle podchycený, včetně využití vlastních kapacit, které si udělají rovněž skvělou reklamu, hru totiž vytvořil Ateliér herních médií FaVU VUT. Making of můžete zhlédnout zde

Hudební FI MU

Jako poslední vám představíme neotřelé promo pro Fakultu informatiky Masarykovy univerzity, sídlící opět v Brně. Kulisy města můžeme vidět i v hudebním klipu od Pavla Čadka. Ten pojal oficiální prezentaci své alma mater ve vlastním stylu. A chytlavá píseň má úspěch, čísla zhlédnutí na zpěvákově i fakultním kanále mluví za vše. Ač je video postavené na "vděčném" ztvárnění stereotypů, autoři si s ním dokázali pohrát tak, že nesklouzává k trapnosti (což se bohužel stává docela často).  Fakulta udělala skvělý tah, když oslovila svého absolventa, píseň zpívá od srdce a nutno dodat, že do šuplíku ji nepsal, hrdě ji zpívá na svých koncertech - dobrá reklama, že?

Touto hudební propagací náš článek končí, pokud vás zajímá naše tvorba, porozhlédněte se po našem webu!

Naše vybrané reference: videa a podcasty

– Podcast The World of OOOOX
– Profilové video Ateliér Kunc Architects
– Rozhovor o BIM: Boris Vološin / Cigler Marani Architects
– Prohlédněte si dosud natočené a publikované díly podcastu The World of OOOOX.
– Video k novému kancelářskému stolu Alfa UP
– Wellness centrum Egonovo

Kontakt

Napište nám na office@idealab.cz nebo rovnou zavolejte Radka Váňu na tel. +420 777 572 476