V rámci našeho seriálu o marketingu ve vědě jsme pro vás připravili bonusové díly s přehledem těch nejzajímavějších videí z PR oddělení českých veřejných vysokých škol. Materiálu lze najít mnoho, kvalitních kousků hodných inspirace je však stále jako šafránu.

Pomocí propagačních videí lákají univerzity ke studiu na své škole (víc studentů totiž znamená i víc peněz od státu). Oproti klasické reklamě, jsou videa blízká mladým lidem, mají také velkou životnost a dosah. Zároveň platí, že čím originálnější video, tím větší potenciál virálního šíření a oslovení širšího publika. Díky klipům si lze snáze univerzity či jejich fakulty zapamatovat, přeci jen je dohromady v ČR 78 univerzit, z toho 26 je veřejných.

Vytvořili jsme výběr nejzajímavějších promo videí, napříč českými veřejnými univerzitami, která vybočují z řady a jsou dobrá i z marketingového hlediska. Videa představují průřez propagací různých škol či oborů. V druhém díle si představíme pouze promo přírodovědných a technických oborů.

Univerzitní město

Univerzita Palackého v Olomouci a její fakulty mají obecně velice zdařilou prezentaci. Webové stránky univerzitnimesto.cz nabízejí uživatelsky příjemné, jednoduché a chytré rozhraní. S YouTube kanálem to Olomouc opravdu umí, dokonce o sobě sami píší, že jsou nejsledovanějším videokanálem mezi vysokými školami v ČR.

Jejich hlavní promo video z loňského roku staví na milém dvojsmyslu ohledně lásky k městu a univerzitě. Zaujme jeho dynamika, kamera i příjemný hlas Kryštofa Hádka.

 

Olomouc vždy sázela na kvalitu zpracování videí, v roce 2010 se univerzita představila ve videu s originálním sledem čísel. Na to, že je 11 let staré, dokáže stále zaujmout. Skvělý propagační nápad jsou i kinospoty. U nich je důležité zvolit správné filmové přehlídky zaměřené především na mladé publikum. Mladší ročníky snad může zaujmout i tematika superhrdinů, kteří vytáhli v loňské první vlně do boje s koronavirem. Video bylo publikované již 19. března a hravou formou upozorňuje na bezpečné chování, které jsme v té době ještě zdaleka neměli zautomatizované.

Brněnská výzva

Masarykova univerzita v Brně má ucelenou video prezentaci pod názvem MUNICHALLENGE. Heslo “přijmi výzvu” nepodbízivou formou oslovuje nové uchazeče o studium. Právě na nepodlézavosti videa stojí, originální jsou ve své upřímnosti, jedno z nich začíná slovy “co kdyby vám jedna univerzita konečně řekla pravdu.” Jsou tak v kontrastu s předešlou kampaní MUNIVERSE, která spíše oslavovala studentský život a radovánky. Univerzitní vesmír unikátním způsobem představuje stránka followmasaryk.cz - takovou mapu univerzity a života s ní spojeného by snad měla mít každá škola!

Světový Baťa

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně je ve své prezentaci velice kreativní. Nejnovější půlminutové promo představila na konci minulého roku. Spot je svižný a svižně nabral již přes milion zhlédnutí.

Dost univerzit využívá ve svých materiálech své studenty, ne vždy je však výběr šťastný. I když jsou studenti laici, musí být před kamerou bezprostřední. Ve Zlíně se to povedlo. Zájemcům skupina studentů představí zlínské, a to nejen školní, vyžití. Další trik přispívající k popularitě videa je oslovení známé herecké tváře. Zlínská Fakulta multimediálních komunikací oslovila v roce 2018 Milana Štaindlera, který si pro fakultu střihl roli uměleckého pozéra.

Samostatnou kapitolou v prezentaci univerzit jsou videa mířící na zahraniční zájemce o studium. Zlínské International Stories jsou to nejlepší, s čím české vysoké školy přišly. Jednotlivé díly jsou milé, vtipné a nadčasové. Sestřih z nich si můžete pustit zde:

Univerzita severu

Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem patří k našim menším univerzitám nicméně v roce 2018 překvapila svým svérázným videem, které představuje UJEP jako vysokou školu na znovuzrozeném severu - v kraji plném potenciálu. Nedat na první dojem, to je leitmotiv tohoto videa.

Barevná Ostrava

Ostravská univerzita již před 3 lety představila sérii videí pro své fakulty. Sází na výrazné barvy a “nečekanou” zápletku. Podívejte se jak se například vybarvila její pedagogická fakulta:

Mezinárodní VŠE

U Vysoké školy ekonomické vám představíme dvě videa mířící za hranice. První z nich láká zahraniční studenty ke studiu na fakultě managementu v Jindřichově Hradci. Video částečně připomíná reklamu na turismus v ČR, v cizině však historické kulisy mohou dobře zafungovat. Podobně tomu je i v případě videa z pražské VŠE.

 

Naše vybrané reference: videa a podcasty

– Podcast The World of OOOOX
– Profilové video Ateliér Kunc Architects
– Rozhovor o BIM: Boris Vološin / Cigler Marani Architects
– Prohlédněte si dosud natočené a publikované díly podcastu The World of OOOOX.
– Video k novému kancelářskému stolu Alfa UP
– Wellness centrum Egonovo

Kontakt

Napište nám na office@idealab.cz nebo rovnou zavolejte Radka Váňu na tel. +420 777 572 476