Mezi ženami koluje takový jeden stereotyp o mužích: že prý mají muži problém s vyjadřováním svých emocí. Mezi muži pak panuje další roztomilý stereotyp: že prý nemají rádi vzájemné dotyky.

Jsem na stereotypy o pohlavích dost alergická a na tyhle dva obzvlášť. Stačí se vrátit k jedné nedávné sportovní události, a tou je mistrovství světa ve fotbale. Osobně je pro mě sledování fotbalového zápasu čisté utrpení. Odvar ze zmaru, předstírání a gelu na vlasy. Ale nemůžu si pomoct, když mám čas a je to takto výjimečná událost, musím se dívat. A to z jednoho důvodu: miluju ty emoce. Ty jsou opravdové. Rozhodčí odpíská konec zápasu a půlka hráčů vyčerpaně dosedne na trávník, hlavu do dlaní a v očích slzy. Druhá půlka začne pobíhat po hřišti s rukama nad hlavou a OBJÍMAT SE.

Emoce v businessu

V businessu navzdory již mnohaletému snažení koučů a řady dalších příbuzných profesionálů osobního rozvoje existuje další zcela nesmyslný stereotyp: že když to chceme dotáhnout daleko (rozuměj do vrcholného managementu), musíme být racionální a nemilosrdní. Časopis Respekt nedávno psal o tom, že umění empatie funguje jako „univerzální rozpouštědlo problémů“.

Řada výzkumů zkoumajících emoční inteligenci přináší následující statistiky: 90% top manažerů má vysokou emoční inteligenci (EQ), EQ zodpovídá za 58% našich pracovních výkonů a EQ je také základním stavebním kamenem celé řady klíčových dovedností jako je schopnost rozhodovat, zvládání stresu a hněvu, efektivní komunikace, time management, flexibilita a mnoha dalších.

Během konzultací s našimi klienty, které probíhají před MINDIO snímáním, je pro nás informace o emoční stránce života v dané kanceláři klíčová. Za klienty obvykle promluví i jejich tělo: napřímení se na židli a náklon dopředu. Otevření hrudníku a výrazná gestikulace rukama. Rozšířené oči. Víme, že to, o čem právě mluví, je ta oblast MINDIO snímání, na kterou se musíme obzvlášť zaměřit.

Závěrem

Je to zkrátka skvělé, že emoce jsou od našeho těla neoddělitelné a že řeč těla je spolehlivým ukazatelem v džungli nesmyslných stereotypů a lživých přesvědčení, které nás brzdí v rozvoji a plnění cílů.

Mimochodem, na počátku každého úspěchu je vášeň.