Firemní časopis je skvělou formou komunikační strategie. Pro co má smysl a kolik taková prezentace stojí? Poradíme, jak připravit firemní časopis i u vás.
Proč ho vůbec vydávat?
Pokud prodáváte například designový nábytek, byla by velká škoda neprezentovat realizaci, kde byl nábytek použit. Dlouhodobě spolupracujete s nějakým architektem? Co s ním pro vaše klienty připravit rozhovor? Fantazii se meze nekladou.
Pro vytvoření kladného vztahu se zákazníkem nesmíte ve své propagaci pouze prodávat.
Ukažte, že rozumíte tomu, co děláte a že se u vás děje něco nového. Tvorba firemního časopisu je zajímavý a kvalitní způsob, jak informovat vaše stávající zákazníky a získávat ty nové.
Jak může časopis vypadat?
Můžete si vybrat cokoliv od menšího formátu na měkkém papíru po luxusní vázané časopisy na křídovém papíře. Časopis musí odrážet vaší firemní kulturu – pokud prodáváte designové minimalistické kousky, měl by tak vypadat i váš časopis. Můžete se také na časopis podívat trochu neotřele a místo tištěného média zvolit například formu newsletteru.
Jak často ho vydávat?
Firemní časopisy jsou sice velice hodnotná, ale ne nejlevnější forma prezentace. Kromě rozpočtu myslete i na cílové odběratele – vaše zákazníky. Nechcete je přece příliš zahltit. Na druhou stranu jedno číslo za dva roky je málo.
Co do něj psát?
Vymyslet zajímavý, čtivý a obsahově kvalitní firemní časopis nebo firemní newsletter není vůbec jednoduché. Obsahový marketing je zkrátka oříšek a my vám ho rádi pomůžeme rozlousknout. Za léta praxe jsme vymysleli a realizovali řadu firemních časopisů, newsletterů a dalších více či méně periodických médií.
Přečtěte si, jak přistupujeme k obsahovému marketingu (první díl zde, druhý díl zde).
A naše reference?
- Svět Botanicus / časopis pro výrobce a prodejce biokosmetiky
- Magazín Stopka (pdf, 6 MB) / tištěný luxusní magazín pro prodejce interiérového vybavení
- AKA Stories / online časopis o architektuře a interiérovém designu
