Znáte ten děsivý pocit, když vám firemním poštou přijde email, který má v předmětu slovo „diagnostika“? V obsahu mailu se pak obvykle objeví ještě slova „dotazník“, nebo „diagnostický rozhovor“ a to vše dohromady v člověku neomylně probudí očekávání naprosté ztráty času.

MINDIO

My všichni, kteří jsme se podíleli na tvorbě aplikace MINDIO, jsme kreativci, kteří by se při představě vyplňování dotazníku nejraději dali na útěk. Týmový kouč by nejspíš řekl, že taková koncentrace tvořivého potenciálu v jednom týmu je špatně. Jenže ono je to s tou kreativitou trochu jinak.

Každý z nás má potenciál být kreativní a každý z nás má svůj způsob, jak kreativitu projevuje. Já například miluji analytickou práci.

Moment, kdy dostanu do ruky data z MINDIO snímání seřazená do přehledných schémat. V tu chvíli se můj mozek zaraduje, protože přichází fáze, kdy analyzuji, propojuji, kategorizuji a interpretuji získaná data. Jde o čistou kreativitu, proces tvoření, ve kterém do sebe nakonec všechno pěkně zapadá.

Kreativní inteligence

Dobře fungující tým by totiž měl zahrnovat všechny typy kreativní inteligence:

Analytickou inteligenci: díky kreativitě těchto lidí získává tým lepší vhled a přesnější odpovědi na své otázky
Uměleckou inteligenci, která umožní rozvíjet intuici, představivost týmu a budoucí možnosti projektů
Vztahovou inteligenci: bez ní by se tým nedokázal vžít do svých klientů a pomoci jim hledat ta nejlepší řešení
Výkonnou inteligenci – takovou, která dokáže jít do akce a pro akci vytvořit bezchybný plán

Řada studií (například studie Adobe) ukazuje, že společnosti, které podporují kreativitu, předčí svou konkurenci ve všech oblastech, jež tvoří obchodní úspěch (růst zisku, podíl na trhu a získávání talentů).

Steve Jobs v jednom ze svých nejslavnějších proslovů How to live before you die na Stanfordské univerzitě nabádá absolventy ke kreativitě svým slavným a mnohokrát citovaným: „Think different and then again.“

Náš MINDIO tým si to vzal k srdci a naprosto se shodl na jednom klíčovém aspektu, bez něhož by nám aplikace vůbec nedávala smysl: Nechceme zjišťovat týmovou dynamiku v kanceláři způsobem, který toto složité téma ještě více „zatíží“. Nechceme přispívat do světa dotazníků a evaluačních rozhovorů. Co naopak chceme, je WOW efekt. Chceme probudit zvědavost. Usilujeme o to zprostředkovat nový zážitek z fungování mozku. Chceme ukázat klientům, jak mozek reaguje, když si hraje a necenzuruje.

A jak projevujete svou kreativitu vy?
Napište mi na zuzana@idealab.cz a pojďme se nad projektem MINDIO potkat osobně.