Ekonomická krize se dotkne i české architektury a architektů. Časopis ARCHIZOOM publikoval analýzu dopadů ekonomické krize na vývoj v oblasti architektury.
- Jak se bude vyvíjet trh architektonického navrhování?
- Jak se promítne situace na stavebním trhu do praxe českých architektů?
- Jak se změní trh v nejbližších dvou letech?
Je konec března 2020 a zatím všichni čekáme, co bude... Je jasné, že se nás všech nový stav ekonomiky dotkne. Proto jsme využili čas 'na matracích' (řečeno replikou ze slavného filmu Kmotr) a pokusili se z dostupných dat a také na základě našich zkušeností predikovat, jak se budou vyvíjet specifické trhy služeb s vysokou přidanou hodnotou.
Jak se změní situace pro české architekty?
Analyzujeme, jakými změna projde česká architektura: nikoliv z hlediska stylu nebo výrazu. Soustředili jsme se ekonomické souvislosti a na komparaci vývoje stavebního a developerského trhu ve vazbě na architekturu a navrhování staveb. Architektura je velmi komplexní a zároveň kreativní činnost, kterou ekonomická krize a přicházející útlum na straně poptávky bezesporu zasáhne. V ZOOM analýze se pokusíme predikovat:
- Jaké segmenty české architektury budou z makroekonomického hlediska nejvíce postižené?
- Jak se promění relativně plný pracovní trh?
- Jak bude v roce 2020 a 2021 fungovat trh nabídky a poptávky v oblasti architektury?
- Jaká pozitiva současná krize české architektuře přinese?
Stáhněte si studii
Celá analýza je volně dostupná na www.archizoom.cz, ke stažení ve formátu pdf pak zde.
Autorem studie pro časopis ARCHIZOOM je Radek Váňa, zakladatel Idealabu. Radek se od roku 1999 se aktivně pohybuje na poli české architektury a realitního trhu. Vedl a zakládal několik odborných architektonických a developerských časopisů. Pracoval a pracuje pro developerské společnosti, investiční skupiny i významná česká architektonická studia. Specializuje se na poradenství a marketing v oblasti architektury a nemovitostního trhu. Rubriku Marketing pro ARCHIZOOM.CZ připravují nejen specialisté z týmu Idealab, kteří mají dlouholeté zkušenosti s marketingem, analýzami trhu, budováním značek a PR, ale i další odborníci na realitní trh, architekturu a development.
Další témata, která mohou být přínosem i s ohledem na tuto analýzu najdete zde. Například konkrétní návody pro:
– Obsahový marketing
– Budování online strategií
– B2B marketing
Marketing pro architekturu
Chcete prezentovat svou architektonickou práci?
Nabízíme architektům, designérům i dodavatelům kompletní PR a mediální servis.