3. června 2019 Redakce IDEAMAG.CZ

Pozvánka: Space Monitoring

Představte si klasické pondělní ráno. Přijdete do práce, pozdravíte kolegy, posadíte se ke stolu a tam překvapení – elegantní květináček s malým kávovníkem, který tam v pátek určitě nebyl. Pod ním je cedulka se vzkazem: Krásné ráno! Jsem Space Monitor a budu vám tu týden dělat společnost. Měřím teplotu, CO2, vlhkost vzduchu a další věci, které jsou důležité pro kvalitní prostředí. Budu mít radost, když mě zalijete, ale nikam mě prosím nepřesouvejte, ať nepřijdu o kvalitní data. Díky!, Váš Space Monitor.

Ve vašich kancelářích právě začalo zlepšování kvality prostředí, které provádí nový český startup The Greenest Company.

Špatné kanceláře sníží soustředění až na polovinu

Prostředí má na nás ohromný vliv. Na náladu, spokojenost, soustředění, na práci, na naše zdraví… A nejde jen o estetiku – hlavní roli ve skutečnosti hraje kvalita vzduchu, akustika, četnost vyrušení, hladiny CO2 a další faktory. Jenže dosud neexistoval jednoduchý způsob, jak kanceláře objektivně měřit. Tak jsme ho navrhli.” říká Jindřich Fialka, spoluzakladatel českého startupu The Greenest Company, který vyvíjí technologie pro efektivní a příjemné moderní budovy. “Dopad je přitom obrovský – jsou kanceláře, ve kterých hladiny CO2 nebo akustiky dosahují hodnot, při kterých lidský mozek reálně funguje jen na 50% nebo méně.

‍I senzor kvality prostředí můžete mít rádi

Samostatnou kapitolou je senzor Space Monitor, který Greenest Company používá ke sběru dat. Rozhodně vystupuje z řady šedivých krabiček, které v kancelářích řeší třeba wi-fi nebo vzduchotechniku. “Požadavků byla spousta – kvalita dat, spolehlivost, jednoduchá instalace… Nejdůležitější ale bylo navrhnout senzor, který bude na stole dělat příjemnou společnost,” usmívá se Fialka. “A funguje to. Když s sebou kávovníky bereme na schůzky nebo s námi cestují na veletrhy, lidi se s námi dávají spontánně do řeči i ve vlaku nebo v metru.”‍

Analýza stojí na Big Data

Pomocí vlastních senzorů startup analyzuje informace o hladinách CO2, akustice, teplotě, vlhkosti vzduchu, četnosti vyrušení nebo světelných podmínkách a zjišťuje i jak to vidí zaměstnanci. Všechny výsledky (cca 3,5 milionu datových záznamů na 500 m2 kanceláří) pak prožene big data analýzou a vyhodnotí kvalitu prostředí na celém patře nebo v budově. Pro každou zónu vypočítává index soustředění, index spokojenosti a připraví na míru šitá doporučení, která mohou zlepšit nejen soustředění a produktivitu lidí, ale mají i pozitivní vliv na jejich zdraví. Vychází přitom z velké databáze hotových měření a unikátních studií z Harvard University a NASA.

‍Zajímají vás výsledky Skansky nebo Forbesu?

20. června pořádá The Greenest Company akci s názvem Budoucnost kanceláří, na které ukáže výsledky ze space monitoringu kanceláří Forbes, Skanska, Alza a dalších. Vystoupí oba zakladatelé Jindřich Fialka a Martin Stára a v diskusi také Eva Nykodýmová (Skanska), Václav Pavlečka (Air Ventures) a Irena Cápová (Forbes). Akce se koná v prostorách coworkingu Opero, registrovat se můžete zde.

‍‍Další funkcí bude obsazenost zasedaček

Už nějakou dobu řešíme obsazenost zasedaček a za chvíli ji dotáhneme,” odpovídá Jindřich Fialka na otázku, kam se bude dál ubírat vývoj Space Monitorů. “Space Monitoring je ale jen první krok. Vize The Greenest Company je hlavně v těch dalších, které už prostředí aktivně zlepšují. I pro ty už technologie vyvíjíme, ale monitoringem jsme museli začít. Bez objektivní analýzy jdou totiž investice do kanceláří naslepo a těžko se hodnotí jejich reálný dopad.”

‍Kdy se monitoring hodí?

  • Když uvažujete o redesignu nebo stěhování
  • Když chcete optimalizovat stávající kanceláře na základě objektivních dat
  • Když vás zajímá na kolik % se dá pracovat u vás v kancelářích
  • Když upravujete kanceláře a zajímá vás reálný dopad změn
  • Když vás zajímá obsazenost zasedaček
  • Když chcete objektivní zpětnou vazbu od zaměstnanců
  • Když tušíte že problém existuje, ale nevíte kde, jak velký, a co s ním dělat
  • Když se chcete srovnat s průměrem nebo konkurencí
  • Když víte, že máte super pracovní prostředí, a chcete se pochlubit

Foto: archiv The Greenest Company

Pro média

Tiskové zprávy
Fotografie ke stažení
Zastupované značky
Kontakty pro média

Správa online 

Správa Facebooku
Správa LinkedIn
Další sociální sítě

PPC a řízení kampaní
SEO a analýzy webu