Jedním ze způsobů, jak může vaše firma oslovit své potenciální zákazníky, jsou B2B podcasty, na které se v Idealabu specializujeme.
B2B blogování
Na začátku této komunikace může být B2B blogování, které postupně doplní podcasty: ať už jen jako audio nebo ve formě videopodcastů.
B2B blogování je typ psaní blogů speciálně přizpůsobený vztahům mezi firmami. Zaměřuje se na to, jak mohou dvě firmy spolupracovat, aby efektivněji, nebo účinněji poskytovaly produkty nebo služby. Prostřednictvím B2B blogování můžete svou společnost a její služby a produkty představit dalším podnikům, které by se potenciálně mohly stát partnery nebo klienty.
Jak navázat na B2B blog účinný podcast
Podcasty se stávají stále oblíbenějším způsobem, jak mohou firmy komunikovat se svými zákazníky a šířit informace o svých produktech a službách. V České republice se podcasty využívají k nejrůznějším marketingovým aktivitám, od zapojení zákazníků až po budování značky. Pojďme se ponořit do toho, čím mohou být podcasty pro firmy cenné a jak je mohou využít ve svůj prospěch.
Ukázka B2B podcastu: 54° uvádí kuchyňský koncept Profi Family
Podcast o uvedení nové značky kuchyní na YouTube kanálu ARCHIZOOM.
Přínos podcastů pro firmy
Kromě toho, že jsou podcasty poutavé a informativní, mají také globální dosah. Díky jediné epizodě podcastu může firma oslovit publikum po celém světě a proniknout na nové trhy, na které se jim dříve nemuselo podařit dostat. V neposlední řadě jsou podcasty ve srovnání s jinými formami marketingu, jako jsou televizní nebo rozhlasové reklamy, relativně levné.
Ukázka B2B podcastu: Ing. Jan Pacovský je ředitelem facility managementu společnosti CENTRA a. s.
Probrali jsme, jak se změnil přístup k facility managementu za poslední roky na YouTube kanálu Facility Management Journal.
Hlavní benefity podcastů
- Jsou poutavé a efektivně oslovují publikum
- Mají globální dosah
- Mají skvělý poměr cena & výkon
- Lze je využívat opakovaně
- Umí rychle a měřitelně zasáhnout specifické cílové skupiny
Podcastová strategie
Jak vytvořit efektivní podcastovou strategii? Prvním krokem je určit, kdo je vaše cílová skupina a jaký typ obsahu by ji zajímal. Jakmile určíte tuto demografickou skupinu a typ obsahu, budete muset vytvořit plán, jak často budete vydávat nové epizody a jaké platformy budete používat pro distribuci (iTunes, Spotify atd.). Důležité je také zvážit, jakým způsobem budete své epizody podcastu propagovat; mnoho firem používá platformy sociálních médií, jako je X (Twitter) nebo Instagram, aby sdílely úryvky ze svých epizod podcastu a povzbuzovaly lidi k poslechu.
Jak umíme pomoci v Idealabu
V Idealabu najdete plně vybavené podcastové studio, kde nahráváme vlastní pořady pro časopisy ARCHIZOOM a Facility Management Journal.
Rádi byste u nás natáčeli a máte v plánu více epizod?
Nebo chcete natáčet v pohodlí vašich kanceláří?
I to je možné: napište nám.