Obsahová strategie? Co to je? Přesně tuto otázku nám pokládá většina klientů, když se začneme bavit o marketingu a celkové strategii. Obvykle je obsah a jeho aplikace v offline a online marketingu na jednom z posledních míst. Prostě to jsou texty a popisky, které zadáme produktovým manažerům, v horším případě sales oddělení. To je ale ta nejhorší cesta. My v Idealabu jdeme jinou, komplexnější cestou, která má měřitelné výsledky.

Obsahový marketing je ale velmi důležitou součástí všech marketingových mixů. Co si pod ním máte představit? Než začnete s námi o obsahové strategii diskutovat, zkuste si interně položit tyto otázky (a samozřejmě na ně zkusit najít odpovědi):

  • Co je naším cílem?
  • Ke komu a co chceme říkat?
  • Jakými kanály budeme náš obsah distribuovat?
  • Bude textový nebo vizuální?  Nebo to bude kombinace?
  • Kdo je konzumentem našeho obsahu? Míříme do segmentu B2B nebo B2C??

Jak se skládá obsahová strategie?

Je to podobné jako u románu: potřebujete hlavní a vedlejší postavy, zajímavý děj, zápletku a pak také čtenáře, které svým příběhem nadchnete. Ne, taková literární tvorba obsahová strategie není. Ale má mnoho společného s úspěšným románem.

Když tvoříme obsah, nejprve definujeme zákazníky ve všech fázích nákupního procesu (podrobně se problematice generování leadů, což je jedna z důležitých složek obsahové strategie, věnujeme na samostatné stránce www.leadmachine.cz). Pak pečlivě popisujeme a na webu měříme, jaký typ obsahu a jaká témata zákazníky v jednotlivých fázích nákupu zajímají.

Typicky mohou být obsahem v B2B oblasti Návody a rady. Nebo Tipy a triky. Sdílejte své know-how, protože tím budujete důvěru.
Máme velmi dobré zkušenosti s Případovými studiemi. Některé z naší dílny najdete například zde:

Případová studie: Trend Report
Jak Barrisol spolupracuje s architekty
Případová studie: design škola Intermezzo

Další obsahové formáty

Za řadu let práce na obsahovém marketingu jsme si vyzkoušeli, že oblíbený formát jsou rozhovory. Na našem marketingovém webu www.ideamag.cz jich – především z oblasti B2B – najdete celou řadu. Doporučujeme samostatnou rubriku Rozhovory Ideamag.

Na co dále nezapomenout při plánování obsahové strategie? Na dobře připravená metadata k článku (SEO title a popisek), zpětné odkazy, se kterými bude článek dále bude pracovat. Například na této stránce najdete 18 odkazů, jak na naše důležité články, tak na další stránky, kde vám popisujeme, jak pracovat s obsahovou strategií. A zapomenout samozřejmě nesmíme na klíčová slova, která se v článku objeví.

Obsahová strategie od Idealabu bude zahrnovat doporučení, co máte udělat, jak to máte udělat a jaké kanály k tomu použít. Pokud budete chtít, připravíme vám i Analýzu klíčových slov, SEO analýzu a samozřejmě se o obsah budeme průběžně starat.

Základní obsahová analýza bude stát od 20 000 Kč, když ji zkombinujeme s analýzou klíčových slov, bude se cena pohybovat od 45 000 Kč. Základní správa obsahu může zahrnovat PR článeksprávu firemního blogu nebo firemní časopis.
Využijte možnosti tohoto Konfigurátoru služeb a vyzkoušejte si, co vše vám umíme dodat a kolik to bude přibližně stát.

Individuální konzultace k obsahové strategii

Nevíte si rady, co vše potřebujete a měli byste od své agentury (nebo od nás) chtít? Dohodněte si s námi základní vstupní konzultaci zdarma. Pozveme vás k nám na kávu a vše probereme.

contact us
menu-circlecross-circle