Jak vytvořit portfolio architekta, aby bylo marketingovým nástrojem?

Na začátek si vezmeme na pomoc definici, která poměrně přesně vystihuje, o co v v tomto článku půjde. „Portfolio je název modernější formy životopisu, žádané v současnosti většími firmami a hlavně vysokými školami. V portfoliu student nebo zájemce o práci uvádí všechny stránky svého charakteru, které ho činí jedinečným. Jsou v něm obsaženy nejen fotografie a jejich popis, ale i dokumenty, diplomy a ostatní listiny, které obsahují úspěchy jedince v jeho životě.“ (wikipedie)

Profesní portfolio architekta

To nejsou jen fotografie již postavených domů, jsou to i nerealizované nebo soutěžní návrhy. Je to příběh, který vypovídá o tom, jaké hodnoty ve své práci zdůrazňujete, jakou práci světu ukazujete a jak se chcete prezentovat.

Příklad: Dobré portfolio ale také charakterizuje to, co v něm nenajdete. Uvedu příklad ze své osobní praxe: když jsem na přelomu tisíciletí začínal pracovat v architektonických médiích, byl můj plat velmi nízký. Abych se uživil, psal jsem do spousty různých médií, často s architekturou nijak nesouvisejících. Neptejte se mne, o čem a kam. Většinu jsem to už dávno zapomněl. Moje strategie tehdy byla zcela odlišná od současné. Potřeboval jsem peníze, ale zároveň jsem si uvědomoval, že touto prací pro různé firemní magazíny a dnes už neexistující firmy nechci ohrozit svou odbornou reputaci. Proto jsem si vždy pečlivě hlídal, aby se moje jméno neobjevovalo pod články, které byly mimo rámec mojí specializace. Takže když dnes budete hledat v tištěných i online médiích portfolio mé práce, najdete jen to, co se týká „mého“ oboru: architektury, designu, sem tam něco z lifestyle.
Najdete to, co já sám považuji za odpovídající mému profesnímu profilu. Můžeme tomu říkat dramaturgie osobního portfolia.

Mohlo by vás také zajímat:

Marketing pro architekty
Obsahová strategie a jak na ni
B2B marketing

Chcete pomoci sestavit kvalitní portfolio architekta?
Napsat výstižné texty? Připravit zajímavou grafiku?
Vytvořit PR strategii, do které bude vaše portfolio zapadat?

Kontaktujte nás
Radek Váňa, radek@idealab.cz, tel. +420 777 572 476