Případová studie: Tarkett

23. listopadu 2018 Radek Váňa

Pro firmu Tarkett, jednoho z předních výrobců podlah, jsme připravili unikátní výstavní koncept nazvaný Tarkettology.

V kubistickém Domě U Černé Matky Boží v Praze jsme v dubnu 2018 otevřeli expozici nazvanou Prostor potkává materiály, v níž Tarkett, největší světový výrobce podlahových krytin, představil novinky pro rok 2018. Klasická B2B komunikace (o tom, jak jí děláme, píšeme zde) v netradičním pojetí výstavy.

Jak jsme postupovali

Na začátku naší práce byla jednoduchá úvaha: podlahy a jejich prezentace pro architekty je obvykle nuda. Podobné vzorky, katalogy a letáky. K tomu informace o 46 nebo 48 nových dekorech. Tak se obvykle postupuje. A to nechceme.

Se skvělým klientem jsme si řekli: uděláme z podlah příběh! Spojíme materiály a architekturu. Vybrali jsme prostory Domu U Černé Matky Boží v centru Prahy, přesvědčili jejich vlastníka, tedy Umělecko-průmyslové muzeum v Praze, že Tarkett a naše koncepce slavnou kubistickou památku nijak nedehonestují a že náš výstavní projekt Prostor potkává materiály, tedy Tarkettology, je smyslupný.

Jak úspěšně komunikovat s architekty

Chtěli jsme především architektům a interiérovým designérům ukázat, nejen jedinečné prostory kubistického domu, ale i to, že kubistické domy a design zapsaly naše tvůrce na mapu světové architektury.
Tarkettology byl od začátku koncipovaný jako unikátní ‚encyklopedie‘ moderních podlahových materiálů, které používají ti nejlepší architekti na celém světě. Již více než 130 let.
Elegantní, kvalitní, nadčasový… takové jsou produkty Tarkett a tak jsme měli komunikovat. A povedlo se.

V interiérech domu od architekta Josefa Gočára jsme vystavili nejmodernější podlahové materiály od architektonické kolekce iD Mixonomi, oceněné Red Dot Award, přes koberce, linolea až po vinylové podlahy.
Vše jsme v instalaci ostře nařezali, protože kvalitní architektura je podle nás především o odvaze do toho říznout. V expozici představíme nejen oceňovanou kolekci iD Mixonomi, ale i další novinky pro letošní rok,“ komentuje náš koncept Romana Vacková, Country manager Tarkett pro Českou republiku.
Expozice v 5. patře Domu U Černé Matky Boží byla otevřena od 16. do 29. dubna 2018.

Co jsme vymysleli

Kromě celého výtvarného konceptu, expozice i jednotlivých výstavních prvků jsme navrhli microsite www.tarkettology.cz, kde probíhala registrace, byla zde fotogalerie a materiály pro média. Natočili jsme několik videí a připravili vizualizace ještě před samotnou výstavou. A napsali poutavé texty, což je primárně obsahový marketing.

Několik měsíců jsme řídili online kampaň, která vrcholila pozváním na opening party pro novináře a další hosty. Během opening party jsme vylosovali jednoho z hostů, který získal pozvání – cestu na akci Circle of Architects do nizozemského Waalwijku na podzim 2018.

Tarkettology

Prostor potkává materiály
16.-29. dubna 2018
Dům U Černé Matky Boží, Ovocný trh, Praha
Pořádal: Tarkett Česká republika
Produkce výstavy a PR: Idealab

Profil klienta

Společnost Tarkett je již více než 130 let globálním lídrem v oblasti inovativních řešení pro podlahy a sportovní povrchy. Nabízí široký sortimentu produktů včetně vinylu, linolea, koberců, pryže, dřeva, laminátů, syntetických trávníků a atletických drah, které nabízí zákazníkům ve více než 100 zemích světa prostřednictvím svých strategických značek Tarkett, Desso, Johnsonite, Tandus, Centiva, FieldTurf, Beynon. S 12 500 zaměstnanci a 34 výrobními závody prodá Tarkett každý den 1,3 milionu čtverečních metrů podlahových krytin pro nemocnice, školy, bytové prostory, hotely, kanceláře, obchody a sportoviště. Skupina Tarkett ctí své závazky vůči společnosti a životnímu prostředí, a proto zavedla ekologickou inovační strategii vycházející ze zásad programu Cradle to Cradle podporujícím cirkulární ekonomiku, jejíž cílem je podporovat zdraví a pohodu lidí.
www.tarkett.cz