Obsahový marketing II: jak na něj

7. listopadu 2018 Radek Váňa

Pět rad, které vám pomohou při plánování obsahového marketingu.

1. V čem konkrétně může obsahový marketing pomoci firmě? Proč by se mu měla věnovat?
V Idealabu hodně pracujeme pro výrobní a designérské firmy. A tam platí, že forma by měla sledovat funkci. To lze vztáhnout i na obsahový marketing: není možné stavět marketing firmy nebo značky bez toho, že by za ním stál obsah. Autentický příběh, osobní nasazení, technické vylepšení nebo jiná přidaná hodnota. Když si jdete kupovat jakýkoliv výrobek, obvykle se také vyhýbáte neznačkovým výrobkům. Proto říkáme klientům: budujte svůj brand tím, že mu dáte čitelný a unikátní obsah.

2. Podle čeho by se měla rozhodovat při jeho plánování? Je lepší soustředit se pouze na obor podnikání, nebo se dát na cílovou skupinu?
Obor podnikání a cílová skupina spolu souvisejí, těžko mohu mít cílovou skupinu mimo můj obor podnikání. Když vyváříme obsah pro naše klienty, ať už jsou to případové studie, videa nebo články, vždycky máme jako základní kritérium cílové publikum: jinak píšete pro odborníky v oblasti zařizování kancelářských prostor a jinak budete točit videa pro youtube kanál teenegerů.

3. Jak moc důležitá je pravidelnost? Podle čeho se zde řídit?
Každý obor má svůj srdeční rytmus a tep. Příkladem: v marketingu celebrit ho měříme na dny, v B2B marketingu, kterému se věnujeme hlavně my v Idealabu, to jsou spíš týdny, někdy i měsíce. Každopádně pravidelnost – a pro adresáta sdělení pak jistou předvídatelnost – považuji za důležité atributy každého obsahového plánu.

4. Je něco, na co si musí dát společnosti u content marketingu pozor?
Uvedu příklad: několik let vedeme marketing Archiwebu, největšího českého webu o architektuře. Často nám zůstává rozum stát nad tím, jak firmy podceňují kvalitu obsahu, který tady prezentují odborné (ale i laické) veřejnosti. Nekvalitní fotografie, texty, kterým nikdo nerozumí… Odbornost, porozumění tématu klienta, schopnost předat informaci cílové skupině… To všechno by měly být základní požadavky každého klienta na obsahový marketing.

5. A naše doporučení na závěr?
Vždy říkáme našim klientům: vytvářejte obsah, který byste vy sami chtěli číst nebo sledovat. Protože se Idealab pohybuje hlavně ve specifických oblastech B2B marketingu, často jde především o osobní příběh, odbornost a kompetenci. Tam pak naše doporučení platí dvojnásob: na večeři si domů také zvete jen ty, s nimiž si máte co říct.

Chcete poradit zcela konkrétně z vaším obsahovým marketingem?
Napište Radkovi na radek@idealab.cz nebo nám zavolejte na 777 572 476