Jak se píše PR článek

1. dubna 2018 Radek Váňa

Odpověď na otázku v titulku je jednoduchá: špatně.
Ano, PR článek se píše špatně, když to neumíte.

Stejně jako u jakékoliv jiné činnosti, i psaní PR článků je složité, pokud nemáte dostatečnou odbornost, vhled do problematiky a samozřejmě odpovídající literární talent.

Tím bychom mohli skončit, případně přidat otřepaný bonmot, že slepé střevo si také nechodíte nechat operovat k automechanikovi a brzdy na autě vám neseřizuje obkladač. Jenže.

Jenže psaní PR článků je pro spoustu lidí podobné počasí nebo politice. Rozumí mu každý. Umí ho skoro každý. A tak nám na největším českém portálu o architektuře Archiwebu, pro který zajišťujeme marketing, každý den přistávají do mailu děsivé literární výtvory.

Obvykle jde o kombinaci několika produktových listů (co třeba takové složení interiérového betonu? chcete to číst?) s výčtem 26 hlavních předností izolačního trojskla, které poskládala nešťastná asistentka týden po domluveném termínu publikace.

Nejen že takové PR články nikdo nečte. Nejen že nemají žádnou hodnotu pro čtenáře, ani pro klienta, který jejich tvorbu a publikaci platí. Navíc jsou k ničemu i pro médium, které je publikuje (přestože za to dostane zaplaceno). Je to práce pro práci s prakticky nulovým výsledkem. Což vám PR a komunikační agentury obvykle neřeknou. Ano, děkujeme, jsme první, kdo vám to řekl [konec ironie].

Jak z toho ven? Jednoduše: nechávejte připravovat obsah specialisty, kteří problematice rozumí. Ať vaše PR články píší lidé, kteří se v oboru pohybují, v ideálním případě ho vystudovali, mají praxi a přehled.

Samozřejmě, pak váš PR článek nebude stát „revolučních“ 500 Kč (jak to nabízejí například takoví borci), nevznikne kopírováním produktového listu nebo popisem nesmyslných benefitů, které nikoho nezajímají, a nedáte ho dohromady za dvě hodiny.

O tom, jak k tvorbě opravdu hodnotného obsahu a PR článku přistoupit a jak z něj vytěžit skutečnou hodnotu (ne jen nějaké pofidérní link-buildingováníčko) si řekneme příště. A přidáme pár příkladů, jak na kvalitní B2B obsah na sítích.

Chcete publikovat vlastní PR články v médiích? Nebo rovnou vlastní časopis? Oslovte nás!
Pokud máte svůj vlastní firemní magazín a zdá se vám, že stagnuje, napište nám.

Kontakt
Radek Váňa | CEO & head Idealabu
T.: +420 777 572 476
radek@idealab.cz