Jak se píše PR článek III.

21. dubna 2018 Radek Váňa

Potřetí se vracím k tomu, jak se popasovat s tvorbou PR článku. Protože v Idealabu obvykle připravujeme B2B komunikaci, nebudeme dnes řešit, jak udělat rozhovor s vicemiss regionu Podyjí, v němž vychválí místního prodejce korejských automobilů (jojo myslíme ty, co se už několik let navzájem soudí… i tom se píše), který soutěž sponzoroval.

Délka rozhoduje

Chcete, aby vám čtenář věnoval dvě nebo tři minuty svého času. Aby došel na konec, nebo aspoň doprostřed vašeho zásadního sdělení o tom, že jste uvedli novou produktovou řadu nerezových šroubů. Vaše šrouby jsou sice stejné jako loni, ale v centrále vymysleli, že se při jejich výrobě spotřebuje o 18% méně energie. A taky přitom recyklujete, protože bez toho to dneska nejde [konec ironie].

Neztrácejte čas. Vykašlete se na 18% uspořené energie, protože to si u šroubů nikdo s ničím nespojí. Nepomůže to nikomu: ani vám, ani čtenáři. Pojďte k věci. Od loňska uplynulo spousta času a vaše šrouby stále šroubují nejrychleji na světě (to jste tvrdili už loni). Dokonce třikrát rychleji než jiné šrouby!

Normy nikdo nezná

„Sortiment je ve shodě s evropskými harmonizovanými normami (tyto výrobky jsou označeny značkou CE), vybrané výrobky jsou ve shodě s národní legislativou. Firma je držitelem certifikátu řízení jakosti ČSN EN ISO 9001:2009, certifikátu environmentálního managementu ČSN EN ISO 14001:2005, je zapojena do Systému sdruženého plnění EKOKOM a má certifikáty systému řízení výroby v souladu se Směrnicí o stavebních výrobcích – CPD.“

Halóóó! Žijete? Váš čtenář nežije. Právě teď odešel. Navždy a do věčných lovišť. Zapomeňte, že jste se dva roky mořili s certifikací ISO-něco a stálo vás to miliony korun. Ani to není prodejní argument, který byste měli použít v PR článku. Vy prodáváte šrouby. A takový by měl být i váš článek.

Jak rychle čteme

Podle různých dostupných statistik přečte běžný člověk 125–250 slov za minutu. Tohle tempo odpovídá zhruba půl (normo) straně textu. Dodali jste do redakce 4 stránky textu a 11 fotografií? Protože limit na délku textu nebyl stanovený a vám přišlo, že „víc textu = víc muziky“?
Opak je pravdou.
Protože vy takto dlouhým článkem chcete, aby vám čtenář věnoval 4-5 minut svého času. A k tomu si prohlédl fotografie. Celkem ho žádáte o 6-7 minut. Myslím, že vaše šance je minimální. Délka článku sleduje funkci. Maximálně 3 000 znaků. Anebo seriál článků.
A o tom příště.

Potřebujete kvalitní obsah na svůj web nebo blog?

Napište Radkovi a uvidíte, že vytvořit snesitelně dlouhý a čtivý článek o šroubech lze.